
Italijanska agencija za zaštitu konkurencije (AGCM) kaznila je aviokompaniju Ryanair sa 256 miliona eura zbog zloupotrebe dominantne tržišne pozicije kako bi ograničio prodaju karata putem online turističkih agencija.
Oglas
Vlasti su navele da je najveća evropska aviokompanija zloupotrijebila strategiju za ometanje turističkih agencija kroz razrađenu strategiju tehničkih prepreka za agente i putnike, čime je otežavala prodaju Ryanair karata preko online agencija i umjesto toga forsirala prodaju putem vlastite web stranice, piše The Guardian.
Kazna se odnosi na period između aprila 2023. i najmanje do aprila ove godine. Navedeno je da je Ryanair sprječavao online agencije da prodaju karte za njegove letove u kombinaciji s drugim aviokompanijama i uslugama, čime je oslabljen nivo konkurencije.
Ryanair je poručio da će odmah uložiti žalbu na ovu odluku. Izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary, odlučio je povesti rat protiv onoga što je nazvao "piratskim" turističkim agencijama, poput Booking.com-a, Kiwi-ja i Kayak-a. O’Leary je optužio industriju turističkih agencija da varaju i iskorištavaju nesvjesne potrošače naplaćujući dodatne naknade i povećanja cijena karata.
O’Leary je bio spreman prihvatiti nižu prodaju karata dok je pokušavao spriječiti agencije da ih prodaju, prisiljavajući putnike da popunjavaju dodatne obrasce navodno iz sigurnosnih razloga. Naglo uklanjanje Ryanair letova s web stranica agencija krajem 2023. izazvalo je pad prodaje kompanije.
Niža prodaja umanjila je profite Ryanaira, iako nije spriječila irsku aviokompaniju da dostigne rekordnu tržišnu vrijednost od 31 milijardu eura. Time je postala druga najvrednija aviokompanija na svijetu, odmah iza američke Delta Air Lines.
O’Leary planira predati kontrolu nad poslovanjem nasljedniku u narednih pet do deset godina. Dobit će dionice vrijedne 111 miliona eura ako ostane u kompaniji do kraja jula 2028.
Velika većina Ryanair prodaje ionako se odvijala putem njegove web stranice i prije sukoba s online agencijama. Međutim, italijanske vlasti su navele da je Ryanair kriv za "zloupotrebu dominantne pozicije" i korištenje "značajne tržišne moći" u pokušaju da uništi poslovanje.
Ryanairove taktike uključivale su uvođenje procedura prepoznavanja lica za ljude koji su kupovali karte preko trećih strana, navodeći da je to potrebno radi sigurnosti. Zatim je potpuno ili povremeno blokirao pokušaje rezervacija od agencija, uključujući blokiranje metoda plaćanja i masovno brisanje naloga.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas